"Karakolda Doğru Söyler Mahkemede Şaşar."

Efendim, Sn. Onur Öymen'in artık ezberlediğimiz Dersim örneğini mecliste verdiği sırada; Sn. Kılıçdaroğlu, Sn. Öymeni , bu güzel(!) konuşmasından dolayı alkışlıyordu.
Sonra kalktı memleketi Tunceliye gitti.
Tunceli'de Sn. Öymen'in mecliste yaptığı konuşmadan dolayı istifasını istedi!
Onur Öymen'de altı sazı eline: "Konuşmam esnasında, bir ara meclis sıralarına baktım; beni en ateşli bir şekilde alkışlayanlardan biri de Sn. Kılıçdaroğlu idi" dedi.
Benimde aklıma bu güzel halk türkümüz geldi.
"Meclisde doğru söyler, Tunceli'de şaşar."
***
Not: Meraklısı için şarkının sözleri efendim:
Ben Giderim Oduna (Yaşar)

Ben giderim oduna
Şahan derler adıma
Geleli üç ay oldu
Doyamadım tadına

Yalan mıydın Yaşar
Karakolda doğru söyler
Mahkemede şaşar

Karşıdan gelen atlı
Altında kilim katlı
Anam babam sağolsun
Hepisinden yar tatlı

Yalan mıydın Yaşar
Karakolda doğru söyler
Mahkemede şaşar

Sarı yayımın bendi
Ne tez unuttun beni
Düşmanlar bile etmez
Bana ettiğin fendi

Yalan mıydın Yaşar
Karakolda doğru söyler
Mahkemede şaşar

Mahkemenin salonunda
İstidası elinde
Kendi gidip adı kaldı
Koca köyün dilinde

Yalan mıydın Yaşar
Karakolda doğru söyler
Mahkemede şaşar

Konakta duran kadı
Cemilem gelsin dedi
Biz nasıl ayrılalım
Yaşlarımız on yedi

Yalan mıydın Yaşar
Karakolda doğru söyler
Mahkemede şaşar

Yirmidir benim yaşım
Karadır yarim kaşım
Üç sene de sönmedi
Ciğerimde ateşim

Yalan mıydın Yaşar
Karakolda doğru söyler
Mahkemede şaşar

0 yorum: