Baba, ama bi fark var!

Prof. Mehmet Haberal, darbecilikten derdest edilip İstanbula götürülürken. 9. Cumhurbaşkanımız sn. Süleyman Demirel'in Haberal'e, "Zincirbozan'a beni uğurlayanlar arasındaydın. Şimdi ben seni uğurluyorum" dediğini gazeteler yazmıştı. Tv'lerde de kravatlı beylerden bolca dinlediniz bu ahde vefa olayını...
Ama söylenmeyen bir ayrıntı; daha doğrusu bir fark vardı...
Halende pek söyleyene rastlamadım...
Onuda ben söyleyeyim dedim. Söyleyen varsa da kusuruma bakmayın artık...

***

Malumunuz; Demirel 12 Eylül Darbesini yapan Cunta tarafından Zincirbozan'a hapsedilmişti...
O günlerde kimsenin pek dikkatini çekmemiştir; Sn. Haberalda uğurlayanlar arasındaymış... 9. Cumhurbaşkanın beyanatına göre.
Şimdi, o fark dostlar; Demirel, demokrasi katilleri, darbeciler, tarafından götürüldü.
Bir demokrasi kahramanı oldu halkın gözünde, yıllarca.
Sn. Haberal ise darbecilikle suçlanıp götürüldü...
Suçlu yaftası yapıştırmıyorum, belkide suçsuzdur.
Ben olayın o anki görünüşünü sundum sizlere...
Aradaki kocaman fark bu...
Biri darbeciler tarafından, diğeri darbecilikten götürüldü...

0 yorum: